I když energetická náročnost českého hospodářství dlouhodobě klesá a možnosti, jak spořit energii, se rozšiřují, veřejná správa (podobně jako domácnosti i firmy) má stále ještě rezervy. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce prostřednictvím kampaně Chytrá volba vnést nové impulzy do vnímání úspor energie, podpořit aktivní řízení spotřeby a přispět tak k lepšímu využívání energie.
Chytrá volba
Kampaň nebude postavena jen na environmentálních tématech, zaměří se také na dopady na zdraví, zvýšení produktivity nebo pohodlí a v neposlední řadě na finanční efekty.
Odehrávat se bude zejména na internetu a sociálních sítích, veřejnost se s ní setká i v dalších médiích s tím, že centrálním místem bude web www.chytra-volba.cz. Půjde o informační hub a rozcestník užitečných informací včetně doporučení a tipů, kde se návštěvníci mimo jiné dozvědí i to, kam se mohou obrátit pro radu odborníka nejblíž bydlišti. To vše s cílem pomoci obyvatelům České republiky aktivně hledat příležitosti k úsporám energie, o které sice projevují zájem, ale vyhledávají je zatím spíš nahodile a realizují je nepříliš koncepčně, což znamená i menší efektivitu.
Ovlivnění spotřeby energií
„V České republice je víc než 5 milionů domácností, téměř 500 000 firem a víc než 6 000 obcí. Pokud by každá z těchto skupin následovala ta nejzákladnější a jednoduchá doporučení, dopad na spotřebu energií v Česku by byl značný,“ dodává ředitel odboru energetické účinnosti a úspor Ministerstva průmyslu a obchodu Vladimír Sochor.
Tipy pro úspory
Zavedení pozice energetického manažera (městského energetika) nebo energetického managementu
Veřejná doprava a její optimalizace
Další tipy najdete zde.
Komentáře