Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

| zdroj: České dráhy0

train-2927501_1280
zdroj: needpix.com

Celkem čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v neděli 15. prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.

Do pravidelného provozu vyrazily bateriové vlaky v neděli. Za tu dobu už čtveřice vlaků najezdila zhruba 10 tisíc kilometrů. To je pro představu stejná vzdálenost, jako z Ostravy vzdušnou čarou až do amerického Los Angeles.

Cestující vozí moderní vlaky na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Trať je elektrizovaná pouze v části trasy, takže cestující dříve museli na této lince přesedat z elektrického do dieselového vlaku. To je díky RegioPanterům osazeným bateriemi minulostí. Tam, kde nad kolejemi není trolejové vedení, využívá vlak bateriový pohon. „Na kolejích Moravskoslezského kraje píšeme dějiny. Diesel je tu historie, vy teď máte baterie. Bateriové vlaky jsou pohodlné, nabízí přímé spojení a navíc jsou ekologické. Věřím, že cestující jsou spokojeni,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Modernizace a ekologizace dopravy je jednou z priorit Moravskoslezského kraje. Jsem rád, že jsme prvním krajem, kde si lidé mohou užívat cestování takto moderními jednotkami,” uvádí hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica. Už za dva roky doplní čtveřici aku-elektrických vlaků na severu Moravy dalších 15 bateriových jednotek. Letos České dráhy podepsaly smlouvu na jejich výrobu s výrobcem Škoda Group. Hodnota kontraktu je 3,5 miliardy korun, z toho zhruba čtvrtina připadá na údržbu a náhradní díly.

Elektrické jednotky umožní zavedení přímých vlaků bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších míst kraje, kam nevedou elektrizované tratě, jako jsou např. Krnov, Nový Jičín nebo Budišov nad Budišovkou. Na elektrizovaných tratích budou napájeny přímo z trakčního vedení a budou na nich dobíjeny také trakční baterie. Jejich dobíjení bude možné také při rekuperaci na neelektrizovaných tratích např. při jízdě po spádu nebo při brzdění do stanic a zastávek.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj