Konkrétně se jedná o prodejny v Praze v obchodních centrech Černý Most a Chodov. Plnicí stanice nabízejí čisticí a prací prostředky značky Yellow & Blue. Zákazníci mají na výběr ze čtyř možností, vždy v množství 1 l nebo 1,5 l:
gel na nádobí s citronovou silicí,
univerzální čistič s pomerančovou silicí,
prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule
máchadlo prádla s levandulových extraktem
Čisticí a prací prostředky jsou v plnicí stanici uloženy v 10 l velkoobjemových plnicích pytlích, ze kterých jsou odebírány.
„Aby byla společnost dm schopna splnit veškeré zákonné povinnosti, musí při samoobslužném prodeji z plnicí stanice zajistit, aby obsah láhve odpovídal deklaraci na obalu,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.
„Toho je možné v režimu samoobslužného prodeje stáčených tekutin dosáhnout pouze tak, že stanice sama identifikuje, zda láhev, do které chce zákazník načepovat přípravek, odpovídá čepovanému obsahu. Láhve proto obsahují pod zadní etiketou čip, který toto rozpoznání stanici umožňuje. Zákazník si tedy při prvním nákupu koupí originální očipovanou láhev značky Yellow & Blue, se kterou následně může opakovaně provádět nákup.“
Samotné použití plnicí stanice je velmi jednoduché. Zákazník si vybere novou (nebo přinese již zakoupenou a použitou láhev) a podle barevného značení zvolí produkt odpovídající vybrané láhvi. Láhev bez uzávěru je nutné umístit do vymezeného prostoru pod kohoutem, zadní etiketou směrem k plnicí stanici. Čip pod etiketou v láhvi identifikuje výrobek, tím se rozsvítí ovladač, jehož otočením a podržením se začne láhev plnit. Tento ovladač je potřeba držet, dokud není láhev naplněná. Při opakovaném použití musí být používaná láhev prázdná, vyčištěná a suchá, aby se zamezilo pěnění výrobku.
„Společnost dm se věnuje tématu trvalé udržitelnosti,“ říká Jiří Peroutka, „zákazníci se tak mohou těšit na řadu zajímavých aktivit.“Kromě již zmiňovaného zavedení plnicích stanic na stáčenou ekodrogerii společnost již v minulosti zcela zrušila vydávání plastových sáčků zdarma. Průběžně prochází optimalizací také samotný sortiment, který nabízí zákazníkům šetrnější alternativy produktů při jejich běžném nákupu.
Foto: dm
Máte dotazy či připomínky?
Napištenám,
vaše názory nás zajímají.
Tento portál tvoříme společně.
Komentáře