Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Počet havárií na pražské vodovodní síti loni klesl

| zdroj: PVK0

Počet havárií na pražské vodovodní síti loni klesl
zdroj: Ilustrační foto/ Pixabay

„Loni nám přála mírná zima a také léto nebylo tak suché jako o rok dříve. Právě pohyb půdy a koroze materiálu byly nejčastější příčinou havárií, podílely se na nich v pětadevadesáti procentech,“ uvedl tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.

O téměř dvě hodiny na 8 hodin a 58 minut poklesla doba přerušení dodávek pitné vody na jednu havárii. „To přisuzujeme rozsáhlému monitoringu sítě, který nám umožňuje operativně reagovat a dorazit na místo havárie, co nejdříve. V loňském roce PVK vynaložily na opravy a údržbu vodohospodářské infrastruktury 1,3 miliardy korun,“ sdělil Mrázek. 

Rozsáhlé investice do obnovy sítí posledních let mají také svůj podíl na postupné snižování poruchovosti. „Jsme rádi, že úsilí obou společností se začíná úročit a dočasné snížení komfortu obyvatel v průběhu oprav přináší výsledky,“ uvedla tajemnice Pražské vodohospodářské společnosti Hana Kletečková.

Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo 74, což je meziroční nárůst o 7 událostí. Z deseti na osm klesl počet havárií na profilech větších než 1000 milimetrů.

Na stokové síti PVK loni zaznamenaly 3 507 havárií, oproti roku 2018 to představuje nárůst o necelá čtyři procenta. Havárií přípojek bylo 48 procent, havarijní opravy na stokách činily 32 procent a zbytek připadal na havárie šachet, komor, nádrží, spadišť a ostatních zařízení. 

Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné i na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112  nebo 601 274 274  či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti
2010    3960
2011    4309
2012    4507
2013    4717
2014    4520
2015    4677
2016    4500
2017    4959
2018    5208
2019    5029

Vývoj počtu havárií na stokové síti
2010    2747
2011    3189
2012    3779
2013    3440
2014    3736
2015    4338
2016    3913
2017    3643
2018    3384
2019    3507

Foto: zdroj PVK

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj