Kraj podpoří i opravy stávajících cyklotras. Krajští zastupitelé žadatelům přiklepli přes 10 milionů korun, celkově kraj přerozdělí 18 milionů, obce si o příspěvek mohou žádat až do konce roku 2020.
„Mám radost, že jsme zatím mohli vyhovět úplně všem žádostem. Svou roli v tom jistě hrál informační seminář, na kterém jsme asi stovce zástupců obcí vysvětlili všechny podmínky programu a upozornili je na možná úskalí. Sešly se nám tak kvalitní a bezpečné návrhy, které respektují návaznost na hromadnou dopravu a počítají s dobrým povrchem i odpovídajícím vybavením podél cyklotras,“ uvedl náměstek hejtmana kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška a vysvětlil, že projekty na nové cyklotrasy zahrnují i stojany, odpadkové koše, informační cedule, odpočívadla nebo pítka.
„Jedním z nejnákladnějších projektů je trasa mezi Hájem ve Slezsku a Mokrými Lazci, kterou obce společně plánují. Obě obce si také podaly žádost o dotace nejen na projektovou dokumentaci, ale i na výstavbu cyklotrasy, která se stane součástí Slezské magistrály vedoucí z Jeseníku až k Hlučínskému jezeru. Na více než pětikilometrový úsek kraj celkově přispěje přes tři a půl milionu korun. Každá obec si totiž může říct až o 300 tisíc korun na projekt a o milion a půl na jeho realizaci,“ řekl náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška a připomněl, že rozvoj cykloturisty hraje v cestovním ruchu důležitou roli.
Kromě zmíněné cyklostezky Moravskoslezský kraj také přispěje na výstavbu stezky pro turisty a cyklisty v Mořkově, na opravu asfaltové části cyklostezky mezi Kylešovicemi a Brankou u Opavy, na rekonstrukci Jantarové stezky v Děhylově, na novou cyklostezku mezi Štěpánkovicemi a Svobodou na Opavsku. Dalším podpořeným projektem je Jesenická magistrála na kole, který má za cíl vybudovat síť cyklostezek v okolí Malé Morávky a Karlova pod Pradědem. Na tyto projekty krajští zastupitelé schválili podporu 8,8 milionu korun.
Další milion a půl poputuje z krajské kasy i na přípravu projektových dokumentací či studií proveditelnosti nových cyklotras. O příspěvek si úspěšně požádaly například obce Píšť, Závada, Jablunkov nebo například Leskovec nad Moravicí, který plánuje další úseky kolem Slezské Harty.
Foto: ilustrační/ Pixabay
Komentáře