Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

| zdroj: České dráhy0

train-2927501_1280
zdroj: needpix.com

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.

Denně najedou vlaky RegioPanter osazené bateriemi téměř dva tisíce kilometrů. Od začátku nasazení na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic už najely dohromady přes 65 tisíc kilometrů. „Ohlasy od cestujících i Moravskoslezského kraje, který si regionální železniční dopravu objednává, jsou velmi pozitivní. Čtyři jednotky RegioPanter, které kombinují elektrický a bateriový pohon, jsou stále ve zkušebním provozu, ale už první měsíc jejich fungování ukázal, že pořízení nových vlaků byl krok správným směrem,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Trať z Ostravy do Veřovic je elektrizovaná jen zčásti, proto dřív museli cestující přestupovat u většiny spojů ve Studénce z elektrického do motorového vlaku. Teď obstará celou cestu jen jeden vlak s elektrickým pohonem a cestující už přestupovat nemusí. V místech s trakčním vedením je vlak napájen přímo z troleje a tam, kde elektrické vedení chybí, napájí elektrické motory velkokapacitní baterie.

„Pohodlné cestování bez nutnosti přestupu, zkrácení jízdních dob a také nové moderní vlaky přivádějí na linku z Ostravy do Veřovic další zákazníky. Už během prvního měsíce sledujeme pozitivní trend v nárůstu počtu cestujících. Je to pro nás dobrá zpráva, s ohledem na stav životního prostředí vítáme každého, kdo nechá doma auto a vyrazí do práce nebo na výlet ekologickým vlakem,“ uvádí hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica.

Elektrická jednotka RegioPanter osazená bateriemi se nabíjí během jízdy pod trolejovým vedením. Díky rekuperaci jsou baterie dobíjeny i mimo elektrické vedení, a to při brzdění vlaku.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
SKS
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
Meva a.s.
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj