Jedná se o dvoumístné vozidlo s nákladní korbou. Má udávaný dojezd až 100 km na jedno nabití a je využíváno k obslužným činnostem obce.
„Starosta musí zvážit skutečnost, že vozidlo není určeno k pohybu na delších trasách a pro přesun většího počtu osob,“ říká Jaroslav Dohnálek, starosta Boskovic.
Co přivedlo Boskovice k myšlence na koupi obecního elektromobilu?
V rámci zjišťování možných dotačních titulů obecní úřad zjistil, že lze pořídit vozidlo tohoto typu s přispěním dotace. Zvažovalo se, zda bude využití takového vozidla přínosné a efektivní v podmínkách města. Závěr zněl, že ano. Jedním z důvodů byla možnost navýšení kapacity služebních vozidel za relativně nízkou pořizovací cenu. Pořizovací cena činila celkem 323 tisíc Kč. Z toho 100 tisíc Kč obec obdržela formou dotace. Neméně důležitý byl ekologický efekt pořízení.
Jak jste spokojeni s jeho provozem a údržbou?
S provozem a údržbou zatím nemáme problémy. Současně je nutno přihlédnout ke skutečnosti, že vozidlo je prozatím v záruční době.
Technické údaje
elektromobilu
VAN H L7E:
Motor: 72V AC
Baterie: 12V 100Ah
Výkon motoru: 7,5 kW
Max. rychlost: 70 km/hod
Max. dojezd: 100 km
Počet sedadel: 2
Nosnost úložného
prostoru: 300 kg
ložná plocha korby:
970 x 1195 x 1000 mm
Jak často a k jakému účelu zejména elektromobil využíváte?
Automobil používáme denně pro pohyb pracovníků úřadu (max. dva pracovníci při jedné jízdě) a materiálu na území města, kde plnohodnotně nahrazuje jakékoliv jiné vozidlo.
Jak řešíte dobíjení?
Elektromobil je dobíjen každý druhý až třetí den, z běžné zásuvky v garáži, kam je připojen přes zařízení měřící spotřebu dobíjené energie.
Jakým způsobem probíhalo výběrové řízení a jak jste projekt financovali?
Výběrové řízení probíhalo dle interních předpisů města v oblasti zadávání veřejných zakázek malého rozsahu. Projekt byl financován za spoluúčasti z dotace SFŽP. Celková pořizovací cena byla 323 tisíc Kč a dotace z toho činila 100 tisíc Kč.
Co byste poradil dalším starostům, kteří se rozhodnou pro koupi stejného typu elektromobilu?
Starosta musí zvážit skutečnost, že vozidlo není určeno k pohybu na delších trasách a pro přesun většího počtu osob. Přidanou hodnotou je však možnost převozu materiálu po městě a ekologický provoz.
Foto: Jaroslav Parma/ Boskovice
Komentáře