Poradna_obrazek_canva.png
Katalog odpadů

Příprava výstavby nových P+R, cyklostezek a přechod na bezemisní veřejnou dopravu vstoupila do další fáze

| zdroj: Středočeský kraj0

aktuality.jpg
zdroj: Středočeský kraj

Rada Středočeského kraje schválila zařazení dalších projektů mezi projekty určené k financování v rámci Integrované Strategie pro Pražskou metropolitní oblast. Jedná se o 5 záchytných parkovišť P+R, 4 projekty cyklostezek a 1 projekt z oblasti veřejné dopravy. Celková výše předpokládaných nákladů všech projektů činí více než 1,5 miliardy korun.

V rámci nově zařazených projektů se počítá s výstavbou 5 záchytných parkovišť o kapacitě takřka 1 500 parkovacích míst. Konkrétně se jedná o parkovací dům v Hostivicích, Tuklatech a Zelenči – Mstěticích. Nová P+R parkoviště by měla vzniknout také ve Zdibech a Úvalech. „Parkoviště P+R budou také zaintegrována do systému PID. Kdo bude mít předplatný kupón PID na dobu delší než 3 měsíce, může zaparkovat v rámci kupónu bez dalších nákladů,“ doplňuje radní Borecký.

Současně se kraj zaměří na výstavbu cyklostezek. „Doprava na kole dnes totiž není jen o sportu či rekreaci, ale je a do budoucna čím dál víc i bude patřit mezi jednu z běžných forem cestování, kterou obyvatelé využívají na běžné každodenní přesuny do požadovaných lokalit, a to i například do práce,“ dodává radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Z oblasti cyklodopravy se jedná o cyklostezku Zdiby – Klecany, Úholičky – Libčice nad Vltavou a Ostrá – Lysá nad Labem – Čelákovice nebo cyklostezky v úseku Kostelec nad Labem – Kozly. Navrhované úseky cyklostezek jsou vybrány tak, aby pomohly ke vzniku ucelené struktury cyklostezek podél Vltavy severně od Prahy a podél Labe mezi Kolínem a Mělníkem.

Posledním se schválených projektů, který doplnil zásobník záměrů, s jejichž realizací se počítá do roku 2027, je nákup deseti vodíkových autobusů pro veřejnou dopravu. „Počínaje rokem 2025 bude muset být do provozu ve veřejné dopravě nasazeno 20,5 % zcela bezemisních autobusů, za což jsou považovány pouze elektrobusy a vodíkové autobusy, od roku 2026 do roku 2030 to bude muset být již 30 % vozidel,“ vysvětluje radní Borecký.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Vodárenství
Sovak
Zdravá města
Wasten
JRK
Ecobat
Nadace Partnerství
Adapterra Awards
Teplárna ČB
EkoWATT
Solární asociace
AKU-BAT
I-tec
SmVaK Ostrava
Energie AG
Den malých obcí
Denios
PSAS
Rema
K-tech Komunální technika
EKO-KOM
ČEVAK
Povodí Vltavy
SRVO
Bert
ORGREZ
Nevajgluj
ZEVO Písek
Logo SKS
Meva